Firemné akcie tvoria dôležitú časť firemnej kultúry. Každá firma sa chce pred svojimi zamestnancami prezentovať v dobrom svetle. Preto treba organizovať kvalitné firemné akcie, ktoré budú mať pozitívnu spätnú väzbu. Čo na to treba?
V prvom rade si treba premyslieť, akú akciu chceme organizovať. Je predsa rozdiel pripravovať posedenie v rodinnom kruhu, vianočný večierok, temabuilding či konferenciu.
Taktiež treba začať s prípravami v dostatočnom časovom predstihu. Niekedy treba s veľkými akciami začať aj pol roka dopredu. Musíte zvážiť aj koho chcete pozvať a či chcete poslať pozvánky poštou alebo elektronicky. Tiež treba určiť termín, dokedy sa vám hostia majú záväzne vyjadriť či sa akcie zúčastnia. Nie je totiž nič horšie, ako keď prichystáte akciu pre 50 ľudí a nakoniec ich príde 120. Ak viete presný alebo aspoň približný počet hostí a aj presný termín konania akcie, je dôležité vybrať vhodný priestor na organizovanie celej udalosti. Čím skôr začnete s výberom a rezerváciou miestay tým je vyššia šanca, že sa vám podarí uchmatnúť lepšie priestory. Pri výbere priestoru majte na pamäti, okrem vnútorných priestorov, aj jeho vonkajšie. Množstvo ľudí príde autom, čiže dobre parkovacie možnosti sú nutnosť. Taktiež by poloha akcie byť dobre dostupná pre všetkých účastníkov. Okrem toho, množstvo ľudí stále fajčí, preto by bolo vhodné, aby boli zabezpečené aj fajčiarské priestory. Nezabúdajte však ani na pohostenie. Nie nadarmo sa vraví, že láska prechádza cez žalúdok. Čím kvalitnejšie a chutnejšie pohostenie zabezpečíte, tým viac plusových bodov u hostí získate. Nezabúdajte, že veľa hostí príde autom, preto treba zabezpečiť aj viacero druhov nealkoholických nápojov. Taktiež sa veľakrát stane, že sa ľudia vzájomne medzi sebou nepoznajú a udržujú si navzájom odstup. Snažte sa preto vzájomným zoznámením, prípadne spoločnými aktivitami prelomiť tie ľady. A samozrejmosťou by mal byť aj kvalitný program akcie, na ktorú sú hostia pozvaný.